De “Fehmarnbelt Fixed Link” Tunnel van Denemarken naar Duitsland als casus


photos/DSC090031.jpg
photos/DSC09005.jpg
photos/DSC08965.jpg

Om de prestatie-eisen over de lifecycle van een 22 km lange tunnel onder zee door, in kaart te brengen heeft Melchert een Life Cycle Management model van de tunnel uitgewerkt waarmee hij een aantal verschillende exploitatieprofielen kon simuleren.

De studie van Melchert Rijks, werkzaam bij Witteveen en Bos, ving aan met een tunnel waarvan alleen bekend was dat deze vier buizen moest bevatten, t.w.: twee voor heen en weer autoverkeer en twee voor heen en weer treinverkeer. Daarmee begon een innovatief traject. Verder waren er geen operationele eisen gespecificeerd. Eén van de belangrijkste resultaten uit zijn onderzoek was de constatering dat m.b.v. het LCM-model kon worden geconcludeerd dat zowel lage als hoge eisen kunnen leiden tot een afname van de kosteneffectiviteit. 

Melchert Rijks sprak dinsdag 3 april zijn presentatie uit van zijn Master Thesis met de titel “Determining operational need for long term Asset Management policy of civil infrastructural works” en behaalde daarmee zijn titel Master of Science in Asset Management Control.

 

Meer informatie over deze Master Thesis kunt u vinden op de Academy site van het AMC Centre en voor een aantal foto's kunt u kijken op het AMC infocentre.

AMC Bilingual Web Solution, Version 1.13 (October 15th, 2008)
AMC Centre